۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

لوبیا پلو با گوشت چرخکرده


لوبیا پلو با گوشت چرخکرده

لوبیا سبز 300 گرم
گوشت چرخکرده 200 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد متوسط
برنج آبکش شده 3 پیمانه پلو پز
ادویه گوشت و پودر لیمو عمانی و زردچوبه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

خوب وقتی هوس لوبیا پلو می کنی و وقت هم تنگه و نمی تونی از گوشت تکه ایی استفاده کنی بهترین روش اینه که از گوشت چرخکرده استفاده کنید .... درست مثل من ...در واقع این غذا ، غذای روز تنبلی من توی خونه است ... می دونم همه توی درست کردنش استادن ولی برای دوستانی که بلد نیستن دستورش را می نویسم :) <3

اول از همه لوبیا سبز را بشویید و به اندازه دلخواهتون  ( من به اندازه 1 بند انگشت خرد کردم )  ( نگید خیلی درشته خوب ما اینجوری دوست داریم)  با چاقو ببرید.
لوبیا ها را توی آب جوش بریزید و کمی بپزید تا نیم پز شوند .( زیاد نجوشونیدش که رنگش تغییر می کنه هر چی سبز تر بهتر)
بعد لوبیا را توی صافی بریزید تا آب اضافی آن خارج و  کمی سرد شود .
پیاز را ریز خرد کنید و توی روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و بعد ادویه ها را به آن بیفزایید خوب هم بزنید تا بوی ادویه ها بلند  شود.
حالا گوشت را اضافه کنید و کمی سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند و بعد رب گوجه فرنگی را اضاقه کنید و خوب هم بزنید.
 در آخر هم لوبیا سبز را به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با همه مواد مخلوط شود و نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و به کناری بگذارید.
وقتی برنج را آبکش کردید می تونید به دو روش مخلوط گوشت و لوبیا را به برنج اضافه کنید یا مثل من همه مواد را با برنج مخلوط کنید و بگذارید دم بکشد یا اینکه یک لا برنج بریزید توی دیگ و یک لا از مواد گوشتی و دوباره یک لا برنج و... همین کار را تا انتهای مواد انجام دهید و بعد بگذارید دم بکشد و نوش جان کنید ....pegah
نکته: میزان رب مواد گوشتی بسته به ذائقه شما  داره که کم رنگ تر دوست دارید یا پر رنگ تر ....
نکته: این غذا را با گوشت تکه ایی هم درست می کنند که در آینده دستورش را براتون خواهم گذاشت .


۲ نظر:

  1. وای ی ی ی خواهر ، عجب نظم و ترتیبی داره این لوبیا پلوت
    همین فردا درست میکنم ، به هوس انداختی منو :))))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونت عزیزم خودمم هفته ای یکبار باید اینو درست کنم خیلی طرفدار داره تو خونمون .

      حذف