۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

بادمجان ورقه (غذای گیلانی )



بادمجان ورقه  (غذای گیلانی )

درسته که غذای خیلی خیلی ساده ای است  ولی یکی از معروفترین و خوشمزه ترین غذاهای گیلانی است .... به شرط اینکه مثل من از طرفدارهای دو آتیشه بادمجان باشید. البته من یکم لوس بازی در آوردم و بادمجانها را توی قالب گذاشتم تا قیافه زیبا تری پیدا کنه شما می تونید بادمجانها را توی ماهیتابه بچینید و بعد روش تخم مرغ بریزید. :))))

بادمجان 3 عدد پوست کنده و حلقه شده
تخم مرغ 2  عدد هم زده
نمک و فلفل به میزان لازم


روی بادمجانها را کمی نمک بپاشید و اجازه  دهید کمی عرق کنه و بعد با یه دستمال تمیز آب بادمجان را بگیرید وبادمجانها را توی روغن سرخ کنید و به کناری بگذارید.


من از یه قالب گرد 20 سانتی متری استفاده کردم و اول دیواره های قالب را با کمی روغن مایع چرب کردم و بعد کف ماهیتابه کمی روغن ریختم و قالب را توی ماهیتابه قرار دادم و  بادمجانها را به صورت برگهای گل توی قالب چیدم و بعد تخم مرغ هم زده را با کمی نمک و فلفل مزه دار کردم و روی بادمجانها ریختم و در ماهیتابه را گذاشتم و اجازه دادم تا تخم مرغ کاملا ببنده و در پایان بوسیله چاقو دور تا دور قالب را از بادمجان جدا کرده و سرو کردم.... نوش جان .....pegah


۲ نظر:

  1. متوجه منظورتون نشدم،چطوری قالب رو از بادمجونها جدا کردین و در ماهیتابه گذاشتین؟ممنون

    پاسخحذف