۱۳۹۳ مهر ۱, سه‌شنبه

ترشی بادمجان کبابی


 ترشی بادمجان کبابی

چند وقت پیش یکی از دوستان درخواست ترشی بادمجان کبابی رو داده بودند منم یه عالمه بادمجون رو دستم مونده بود که می خواستم سرخش کنم و توی فریزر بگذارم گفتم چه کاری بهتر از اینکه باهاش یه ترشی تند و تیز درست کنم البته با موادی که به ذهنم رسید و توی خونه موجود بود. شما هم می تونید از هر مواد اولیه دیگه ایی که در دسترس دارید استفاده کنید مثل کرفس یا گوجه فرنگی سبز و ....امیدوارم نوش جان کنید و حسابی خوشتون بیاد ....pegah



ترشی بادمجان کبابی 

مواد لازم :

بادمجان 8 عدد
هویج 4 عدد متوسط
فلفل سبز تند 200 گرم ( می تونید میزان فلفل را کمتر کنید )
سیر 5 حبه 
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز  1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق مربا خوری
سیاهدانه 1 قاشق غذاخوری
تخم  گشنیز 1 قاشق غذاخوری
نعنا خشک  2 قاشق غذاخوری
ترخون خشک 1 قاشق غذاخوری
سرکه به میزان لازم


بادمجانها را روی گاز کباب کنید و بعد پوستش را بکنید و روی دستمال آشپزخانه به مدت 15 دقیقه بگذارید تا آب اضافیش گرفته شه و بعد با چاقو حسابی خردش کنید . 

سیر و فلفل سبز و هویج را هم توی مولینکس بریزید و له کنید یا حتی می تونید رنده کنید.


حالا همه مواد و ادویه ها و سبزیهای خشک را با هم خوب مخلوط کنید و در آخر هم بهش سرکه اضافه کنید و خوب هم بزنید .میزان سرکه باید به اندازه ایی باشه که ترشیتون زیاد شل نشه .... حالا توی شیشه های تمیز و استریل شده ترشی را بریزید و توی یخچال نگهداری کنید بعد از یک هفته آماده خوردنه ... نوش جان ......pegah


۴ نظر:

  1. سلام پگاه عزیز
    من درست کردم این ترشی رو؛ وای نمی دونی چقدر خوب شد.
    مثل همین که تو عکس گذاشتی.
    اولین ترشی ای هست که خودم تو خونه درست کردم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم خوشحالم درست کردید و ازش خوشتون آمد :*

      حذف
  2. سلام
    من این ترشی رو درست کردم
    تقریبا یک هفته ای میشه
    دیروز چشیدمش یه ته مزه تلخ داره! میشه راهنمایی کنید بخاطر چی میتونه باشه؟! تخم گشنیز یا تخم سیاه تلخ نمیکنه؟ خیلی خورد تو حالم! مااااماااان!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم احتمالا پوست بادمجان که سیاه و تلخه و موقع کبابی کردن سیاه و سوخته میشه رو خوب از روی بادمجان کباب شده تمییز نکردید برای همین تلخ شده شاید هم از سیاهدانه و تخم گشنیز زیاد استفاده کردید... اینجوری حال منم گرفته شد :(((

      حذف