۱۳۹۴ مرداد ۲۱, چهارشنبه

خورشت غوره




خورشت غوره ( مسمای غوره )



فصل غوره که میشه من همیشه یه مقدار از غوره های بدون هسته رو فریز می کنم تا طول زمستون و پاییز هر وقت هوس درست کردن این غذا رو کردم غوره در دسترس داشته باشم برای اینکار غوره ها را از ساقه جدا می کنم و می شورم و بعد که خشک شد توی زیپ کیپ می ریزم و فریز می کنم . من همیشه این خورشت را به سبک خودم با مقدارقابل توجهی از  پوره گوجه فرنگی می پزم و یکم با دستور معمول و متداول  مسمای غوره ، فرق داره این مدل هم خوشمزه  و غلیظ تره کنارشم اگه دوست داشتید از بادمجان سرخ شده استفاده کنید . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :

مرغ 3 تکه
گوجه فرنگی 5 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
غوره 100 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
ادویه مرغ و زردچوبه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
بادمجان 1 عدد سرخ شده


اول از همه گوجه ها را توی آب داغ بندازید و بعد از چند دقیقه توی آب یخ بندازید تا به راحتی پوستش جدا شه .

بعد گوجه فرنگی ها را داخل مخلوط کن بریزید و پوره کنید .

حالا پیاز رو ریز خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شه بعد هم ادویه مرغ و زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت بدید تا بوی ادویه ها بلند شه سپس رب گوجه فرنگی را  اضافه کنید یه دقیقه تفت بدید تا بوی خامی رب گرفته شه .

مرغ را هم به ادویه ها و رب اضافه کنید و کمی تفت دهید و درادامه پوره گوجه فرنگی و نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه بدید تا خورشتتون با حرارت ملایم بپزه و جا بیفته ،  ده دقیقه پایانی غوره ها رو با دست یه فشار کوچولو بدید و بعد به خورشت اضافه کنید . نوش جان ...pegah

۴ نظر: