۱۳۹۴ مرداد ۱۰, شنبه

مرغ گریل شده با سس ووسترشر و سیب زمینی تند برشته ( grilled chicken with worcestershire sauce )





مرغ گریل شده با سس ووسترشر و سیب زمینی تند برشته ( grilled chicken with worcestershire sauce )

عجب اسم طولانی ای براش انتخاب کردم  :)) سس ووسترشر یکی از خوشمزه ترین سس هایست که تا به حال تست کردم  مزه اش شبیه به آب سیر ترشیه اونم از نوع چندین ساله ، در واقع این سس یه سس اصیل انگلیسیه  که از ترکیب ملاس ، سرکه مالت جو، سرکه  ، شکر، نمک، ماهی آنچوی، عصاره تمرهندی، پیاز و سیر درست میشه که بعد هر شرکتی با ترکیبات جدید که به اون اضافه می کنه یه سس ترکیبی مخصوص خودش می رسه.... خلاصه  این سس رو از سوپر مارکتهای بزرگ تهیه کنید و اگه تهران زندگی می کنید از بازار بهجت آباد می تونید بخرید عکسشم پایین براتون گذاشتم .


من این غذا رو برای مهمانی خودمانی ای که داشتیم درست کردم  والبته همه مهمانها اهل خوردن و تست غذاهای و مزه های جدید بودند  و خیلی خیلی مورد استقبالشون قرار گرفت ترکیباتی که برای مزه دار کردن مرغ استفاده کردم سس ووسترشر و چیزایی بود که توی منزل موجود بود امیدوارم شما هم از این ترکیب خوشتون بیاد فقط متاسفانه نتونستم عکس دلخواهمو  از این غذا بگیرم چون مهمانها همه منتظر خوردن غذا بودن ;) ... pegah 

مواد لازم  برای مزه دار کردن مرغ:

سینه مرغ 3 عدد
سس ووسترشر 3 قاشق غذاخوری
خردل دیژون 1 قاشق غذاخوری
سس تاباسکو 2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آبلیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

برای سیب زمینی برشته :

سیب زمینی 500 گرم
روغن زیتون 1/2 پیمانه
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق مربا خوری
پودر فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
نمک  به میزان لازم 

اول از سینه های مرغ را روی تخته کار بگذارید و به مکعب مستطیل های ضخیم برش بزنید و توی یک کاسه بریزید و روی آن  سس ووسترشر و خردل و تاباسکو و نمک و فلفل سیاه و آبلیمو ترش بریزید و خوب مخلوط کنید .بعد سر ظرفو ببندید و توی یخچال بگذارید تا به مدت 2 ساعت استراحت کنه .


سیب زمینی های کوچک را با پوست بشویید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید . حالا آنها  را با کمی نمک و آب  نیم پز کنید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید .

سیب زمینی ها را روی کاغذ روغنی بچینید و روی آنها کمی روغن زیتون بپاشید حالا با زردچوبه و پودر سیر و پودر فلفل قرمز روی سیب زمینی ها را مزه دار کنید اگه لازم بود باز کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و بعد سیب زمینی ها را توی فر گذاشته تا به مدت 20 دقیقه برشته شه .

در این فاصله مرغتان را گریل کنید .

ماهیتابه گریل را روی حرارت بگذارید و داخلش کمی روغن زیتون بریزید  بعد مرغها را از مواد مرینیت بیرون بیارید و توی ماهیتابه داغ هر دو طرفشو سرخ کنید .

حالا مرغها را به همراه سالاد دلخواه و سیب زمینی تند برشته سرو کنید .... نوش جان ...pegah

۵ نظر:

  1. وای پگاه جون چقدر اشتها برا نگیز و حتما خوشمزه هم هست دست گلت درد نکنه چقدر با سلیقه ای :) میشه بفرمایید این سس ها رو از کجا بخریم البته من ساکن رشت هستم . یه دنیا تشکر بابت آموزش های خوبتون <3

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جات خالی عزیزم من خودم از رشت نخریدم ولی شاید فروشگاه نجم یا دلفین داشته باشه عزیزم :*

      حذف
  2. منم خیلی طعم این سس رو با مرغ و گوشت دوست دارم . نوش جونتون باشه

    پاسخحذف
  3. سلام ببخشيد اين مرغ ها رو که سرخ ميکنيم ميپزه نياز به پختن نداره؟

    پاسخحذف